香港營商指南2023

隨著香港和世界上的其他地區逐漸擺脫了持續數年的 Covid-19 的社交距離限制以及旅行限制等相關政策,積極的經濟跡象正逐漸顯現。而香港也一如既往保持著一個更具活力的營商環境,不斷吸引來自世界各地的企業來到香港。

目前,香港正通過多項政策來鼓勵本地創新科技發展,也吸引更多科創公司在 2023 年度來香港設立或擴展業務。作為全球領先的公司首次公開招股 (IPO) 的地點,香港擁有高度國際化的營商環境、開放公平的競爭環境、穩健的金融基礎設施、世界領先的交通設施和電信基礎設施網絡。

  • 香港推出多項人才引進計劃,吸引人才支持香港經濟高附加值和多元發展。 例如,高端人才通行證計劃(TTPS)吸引了來自世界各地具有豐富工作經驗和良好學歷的頂尖人才來港探索機遇。
  • 在《2022 年世界競爭力年鑑》中,國際管理發展學院(IMD)將香港評為 63 個經濟體中最具競爭力的第 5 名。
  • 為確保公平和開放的商業環境,香港製定了全面的政策和立法來保護知識產權。
  • 香港採用簡單、透明和有競爭力的稅收制度,其稅收優勢在於只有三種直接稅和免稅制度,可以減輕企業的稅負。
  • 香港在資產方面也具有得天獨厚的優勢,是全球最大的離岸人民幣業務中心。 它與中國大陸建立了多個可互操作的投資渠道,包括滬港通和深港通、債券通和跨境金融服務通。

我們的《香港營商指南2023》涵蓋了在香港設立公司的要點,例如在香港設立實體、進口問題、稅務和財務制度、財務報告、審計標準,以及勞工和僱佣與就業問題。 它將協助那些有興趣在香港開展業務和維持業務存在的管理者更好地了解香港營商環境。

下載我們的手冊划或聯繫我們了解更多。

* 必填項目

Your personal data is collected by Mazars in Hong Kong, the data controller, in accordance with applicable laws and regulations. Fields marked with an asterisk are required. If any required field is left blank, it will not be possible to process your request. Your personal data is collected for the purpose of processing your request.

You have a right to access, correct and erase your data, and a right to object to or limit the processing of your data. You also have a right to data portability and the right to provide guidance on what happens to your data after your death. Finally, you have the right to lodge a complaint with a supervisory authority and a right not to be the subject of a decision based exclusively on automated processing, including profiling, that produces legal effects concerning you or significantly affects you in a similar way.

文件

Doing Business in Hong Kong 2023
香港營商指南2023
香港营商指南2023